شیلنگ هیدرولیک شیلنگی است که تحت فشار بالا، از پلاستیک ترکیبی (سینتتیک)، پلاستیک ارتجاعی در برابر حرارت و یا تفلون تولید شده و کار انتقال سیالات را برای انتقال نیرو به ماشینهای هیدرولیک بر عهده دارد.

سیستم های هیدرولیک این قابلیت را دارند که گشتاور نیرو را براحتی افزایش داده و یا نیرو را به آنها وارد کنند. سیستمهای مکانیکی  مورد استفاده در صنعت، با استفاده از سیستم پیچیده (دنده، زنجیر، قرقره و اهرمها) قادر خواهند بود با فاصله ای از موتور باعث حرکت ماشین شوند. اما سیستمهای هیدرولیک این توانایی را دارند که به سادگی نیرو را از یک موتور مولد نیرو توسط مجموعه ای از شیلنگهای هیدرولیک به مکان دیگری که باید نیرو منتقل شود انتقال دهند. سیالات نیرو را بطور موثری انتقال می دهند زیرا فشرده نمی شوند. نیرویی که به یک سر شیلنگ هیدرولیک وارد می شود، با میزان کمی هدر رفت، به سر دیگر آن منتقل می گردد. تعویض سایز شیلنگ در طول مسیر می تواند باعث افزایش و یا کاهش نیروی انتقالی در طرف دیگر گردد.

شیلنگهای هیدرولیک از سه قسمت اصلی به شرح زیر ساخته شده اند:

  1. لوله داخلی وظیفه اصلی این لایه، مقاومت شیمیایی در برابر سیالی است که از داخل شیلنگ عبور می کند.
  2. لایه مسلح این لایه، پوششی ازسیمهای تابیده شده (با پوشش پلاستیکی) یا سیمهای مارپیچ و یا منسوجات بر پایه نخ مستحکم شده می باشد که روی لوله داخلی بافته می شود و معمولا یک تا دو لایه نخ( منجید) و یا یک تا 6 لایه سیم را شامل می شود. وظیفه اصلی این لایه تحمل فشار داخل شیلنگ می باشد.
  3. لایه بیرونی این لایه نقش محافظت از شیلنگ در برابر هوا، فرسایش و یا روغن یا مواد شیمیایی را بعهده دارد. این لایه به منزله شناسنامه شیلنگ بوده و مشخصات شیلنگ روی آن درج می گردد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *